Ugrás a fő tartalomra

Karácsonyi krémes

Egy isteni, kicsit "sikamlós", többrétegű süteményről van szó, amely akár gyümölcstortaként is értelmezhető. Mindjárt meglátjátok, miért! :D

Recept: Az eredetileg Amerikai krémes néven futó receptet a Mindmegettén találtam. Nézzétek meg mindenképp a receptet, nagyon szép kép van a sütiről, látszódnak a rétegei, ami az én képemen csak többé-kevésbé. :D A lényege, hogy egy kakaós piskótarétegre kerül egy vaníliakrém réteg, majd egy zselés meggysor, legvégül pedig tejszínhab és reszelt csoki. Nagyon yummie! Tegnap készítettem el, de rögtön utána rohannunk kellett családi vacsorára, ezért pihent egy éjszakát a hűtőben és csak ma vágtuk fel. Talán a puding lehetne sűrűbb, a tejszínhab meg keményebb, majd ezekre legközelebb jobban figyelek. Az íze viszont mindenképp csodás, tehát érdemes kipróbálni! Hozzávalók:

A liszt nélküli kakaós piskótához:
  • 6 tojás
  • 6 evőkanál cukor
  • 6 evőkanál kakaópor (cukrozatlan)
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
A vaníliás krémhez
  • 2 csomag vaníliás pudingpor
  • 8 dl tej
  • 8 evőkanál cukor
  • 10 dkg Rama margarin
A meggyzseléhez:
  • 1 üveg kimagozott meggy
  • 1-2 evőkanál étkezési zselatin
A tetejére:
  • 5 dl habtejszín (Hulala)
  • reszelt csokoládé

Nos első lépésként a recept csak annyit ír, hogy a hozzávalókból süssünk liszt nélküli kakaós piskótát. Oké. Még sosem sütöttem piskótát, szóval segítségül hívtam egy szakácskönyvet és anyukámat. :D A könyv szerint a cukrot a tojássárgájával keverjük el, míg a fehérjéket egy csipet sóval és gépi habverő segítségével verjük fel kemény habbá. Miután készen voltam ezzel a fázissal, a lisztet helyettesítő kakaóport elkevertem a szódabikarbónával, majd az egész porkeveréket a sárgájához adtam. Itt jön a trükkös szakasz: a fehérjéből felvert habot úgy kell kézi habverővel a kakaós masszához kanalanként adagolni, hogy az ne essen össze és könnyű, habos maradjon. Szerencsére ez sikerült, tehát mehetett a sütőbe. Kivajaztam és megliszteztem a tepsit, amiben az egész sütit terveztem tárolni, majd a kakaós tésztát 160 fokon kb. 15-20 percig sütöttem. Amikor szépen feljön a tészta és elválik a tepsi oldalától, akkor jó. Kicsit hagytam hűlni a kinyitott, lekapcsolt sütőben. Ja sütés közben az első 10 percben ne nyissuk ki a tűzhelyt, mert a piskóta levegőt kap és összeesik. Miután kész lett a piskóta kivettem, majd hűlni hagytam. Természetesen kisebb lett a térfogata, de ennek örültem, hiszen még 3 réteget terveztem a tetejére. :D 
A vaníliás krém nem ördöngösség, sima pudingot kel belőle főzni. Annyi, hogy figyeljünk a tej mennyiségére, szerintem én kicsit többet raktam, ezért folyékonyabb lett a krém. Miután kész a forró puding, keverjünk el benne 10 dkg margarint, hogy még több tónust kapjon a krém. Kicsit hagytam hűlni (de nem sokat, nehogy megkössön), majd a piskótára öntöttem. 
Mialatt a krém hűl, készítsük el a meggyzselét. Eredetileg a magozott meggybefőttet össze kellene turmixolni, de mivel még nincs turmixom, ezért én csak feldaraboltam és úgy pépesítettem. (Pár darabot tegyünk majd félre egészben a díszítéshez.) Majd ezután lassú tűzre felraktam a pépet egy kevés befőttlével és 1-2 laposabb evőkanál étkezési zselatinnal. Annyi a lényeg, hogy a gyümölcs a lével együtt forrjon fel, majd vegyük le a tűzről és hagyjuk kicsit hűlni. A pudingunk mivel nem dermed gyorsan, ezért aközött és a zselékészítés között érdemes legalább egy fél órát várni. Tehát a már dermedt pudingra halmozzuk szépen elterítve a meggyzselénket.
Ezután várunk egy kicsit, hogy hűljön az egész süti. A hűtés ideje alatt lereszelhetjük a csokit. Én most Milka tejcsokit alkalmaztam, de étcsoki is szuper lehet hozzá. A legtetejére kerül a tejszín, amihez 5 dl Hulala habtejszínt vettem és közepes-magas fokozaton habbá vertem fel. Gondolom nagyon keménynek kellene lennie, az enyém bevallom nem volt még csak 80%-os, de sietnünk kellett, tehát így öntöttem a meggyzselére. A hűtés sokat segített rajta, de azért ha lehet teljesen keménnyé verjük fel. A nálam tapasztaltabbak ezt biztosan nagyon jól tudják. :D A tejszínréteg teljesen befedte az egész sütit, ezután már csak a csokiszórás volt hátra. Végül a pár szem egészben maradt meggyel díszítsük az alkotást. :D

Rétegek :)
Eredmény: Mint már említettem, az egy éjszakás hűtés jót tett a réteges csodának. Mindenképp érdemes előző nap megcsinálni, hogy az aktuális napon már tudjuk szeletelni. Nálam a pudingkrém és a hab állaga miatt szükséges a tortalapát vagy bármi, amivel ki lehet bányászni a tepsiből. :D Szerintem nektek még jobban fog sikerülni és majd szépen villával is ki lehet emelni. Addig is mi körbekenjük a szánkat vele, de nem bánjuk, elképesztően finom lett! Szinte habkönnyű! A piskóta jól megsült, kakaós, majd jön a vaníliakrém, végül az édes és a karakteres ízt kiegészíti a fanyar meggy, amit pedig ellensúlyoz a pihepuha tejszín és az olvadós reszelt csoki. Szerintem csodás! Mindenképp próbáljátok ki, csak óvatosan, mert gyorsan el fog fogyni! :D

* Ja a sütési idő elvileg 1 óra, de a rétegek közötti szünetek miatt nálam 3 óra volt. :P

Megjegyzések

  1. Kemeny, hosszu munka volt, de NAGYON megerte...rengeteg karacsonyi sutit es tortat ettem mar, de ez a leges legjobbak kozott van! ;)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hagymás bab ~vega version~

Személy szerint mindig nagy élvezettel néztem, ahogy Bud Spencer falatozta (volna) a hagymás babot a Piedone filmekben. Imádom a chilis babot, ezt az ételt pedig valahogyan hasonlónak képzeltem el. Anyukám egyik nap elújságolta, hogy hagymás babot főzött otthon a családnak. Rögtön kedvet kaptam én is és elkészítettem egy könnyed, hús nélküli verzióját. ;) 1, Vegyünk egy nagyobb fej vöröshagymát, pucoljuk meg. Karikázzuk, kockázzuk fel igény szerinti méretűre. Tegyük fel kevés olajra, pároljuk, dinszteljük meg.  2, Pakoljunk rá egy konzervnyi vörösbabot kevés levével együtt. Jöhet rá a paradicsompüré, még kevés víz igény szerint.  3, Ízesítsük sóval, borssal, ételízesítővel, kevés cukorral. A legvégén hintsük meg chilivel. Forraljuk össze, tálaljuk. Nos, ennyi volt a nagy recept. Eredetileg valamilyen húsféle vagy szalonna is kell bele, úgy "emberesebb", de lássuk be, nyár van, ilyenkor jobban esik egy könnyedebb fogás. Nekem nagyon bejött a hagymás bab, finom

Modenai tészta

Nemrég az Il Trenoban ettem modenai tésztát, ami ugyan csirkehússal készült, de én most a "vega" verzióját készítettem el, szerintem így is nagyon finom lett. :) Recept : Tulajdonképpen ahány recept, annyiféle elkészítési módja van a tésztának. Én kettőből gyúrtam össze a számomra legmegfelelőbbet. Alul majd jelzem a pontos adagokat, elöljáróban annyit mondanék, hogy tészta, tejszín, fokhagyma, csemegekukorica, pirospaprika és chili kell hozzá. Az Il Treno gyorséttermeiben egy wokban összeforgatják a tésztát és a szószt, nagyjából ennyiből áll a fogás, hiszen náluk már előre el van készítve minden fontosabb hozzávaló. Érdekes ez a tészta, mert úgy mediterrán és csípős, hogy közben a pirospaprika miatt (számomra) magyaros ízvilágot idéz. Első lépésben főzzünk ki fusillit, orsót vagy bármilyen olaszosabb tésztát. Tegyük félre. Az apróra vágott fokhagymát kezdjük el egy lábasban kevés vajon párolni, majd adjuk hozzá a csemegekukoricát. Kevés párolás után jöhet a tejszín

Házi krémes á la Dr. Oetker

Érdekelt, hogy milyen sütit lehet összedobni a Dr. Oetker Házi krémes alapporból, ezért kipróbáltam. Bevallom, sosem csináltam még krémest, ezért úgy gondoltam, hogy kezdetnek segítséggel fogok hozzá. Lássuk, milyen lett az eredmény! ;) Recept : A krémalap hátoldalán részletesen leírják, hogy kell megcsinálni a sütit, ami nem nagy ördöngösség. Ami kell hozzá: a 300 Ft-os krémalap, egy kb. 200 Ft-os fagyasztott leveles tészta, valamint 800 ml tej. És egy robotgép. Ennyi! Alul még feltüntetem a pontos mennyiségeket is, de most lássuk, hogyan készül a krémes! Személy szerint a tipikus cukrászdai (alul-felül száraz, plusz még a krém is olyan fura) krémeseket nem szeretem. De, tudtam, hogy ez vagy azért van, mert még nem ettem házit, vagy csak rossz cukrászdákban ettem eddig. :P Tehát, sejtettem, hogy a saját gyártmány úgyis finomabb lesz, még akkor is, ha alapporból készül. Első lépésben ki kell olvasztani szobahőmérsékleten a fagyasztott tésztát. Ezután lisztezett felületen ki kel