Ugrás a fő tartalomra

Banános mákos süti vanília öntettel

Szokásos Pinterest felfedezőtúrám közben akadtam erre a receptre. Mivel amerikai a szerző, ezért utána kellett járnom a mértékegységeknek, ami nem volt egyszerű, de végül is finom süti lett a végeredmény. :P A tésztája banánt tartalmaz, ezért egy nagyon különleges ízhatást kapunk. Hűtve kell fogyasztani, ezért ebben a kánikulában különösen ajánlom. :)

Recept: Kissé megvariáltam az eredeti receptet, méghozzá azért, hogy egészségesebb édességet kapjak (és valahol más mértékegységet használtam, mint kellett volna, mert minden helyen mást írnak, mennyi gramm a cup vagy az ounce... ). Közben felfedeztem, hogy 2,5 dl-es csészét szoktak cupként mérésre használni, szóval ezentúl én is így fogok sütni. Visszatérve a sütire, a vaj egy részét joghurttal helyettesítettem, lisztből pedig kevesebbet használtam. Ha pontosan ugyanolyan kissé piskóta állagú édességet akartok kapni, mint az eredeti receptben látható képen, akkor kövessétek az ottani mértékegységeket! Most lássuk, én hogyan készítettem el. :)

1, Keverjük el a szobahőmérsékletű vajat a cukorral és a tejföllel. Adjuk hozzá a tojást, az összetört banánt és a vaníliás cukrot. 
2, Külön tálban keverjük össze a lisztet, a sütőport és a sót. A száraz és a folyékony keveréket öntsük össze, addig dolgozzunk rajta, amíg homogén masszát kapunk. Végül adjuk hozzá a mákot.
3, Elvileg egy 20x20 cm-es formába kellene önteni, de nagyobb tepsiben is süthető, csak akkor alacsonyabb sütit kapunk, lásd a képen, nekem nagyobb formám van. Végül 180 fokon süssük 25 percig. Hagyjuk kihűlni. 
4, Készítsük el az öntetet/mázat. A szobahőmérsékletű krémsajthoz adjuk hozzá a vajat, joghurtot, vanília kivonatot, porcukrot, valamint a citromlevet. Dolgozzuk jól el. Nálam ez inkább öntet állagot kapott, ekkor készült a fotó is. H máz-mázat szeretnénk, vagyis olyat, ami nem folyik, akkor tegyük mélyhűtőbe a krémet mielőtt rákenjük a sütire. ;) Mindkét módon finom lesz. :)

Eredmény: Szerintem nagyon finom lett a tésztája, és hasonló visszajelzéseket kaptam önkéntes tesztelőimtől is. :P A tejföl, joghurt, vaj, banán jelenléte és a kevés liszt miatt nagyon "raw" jellegű sütit kaptunk, tehát nem egy piskótához hasonlító megemelkedett tésztát. Aki evett már gyümölcsrudat, az tudja, miről beszélek. Abszolút érvényesül a banán íze, csak még finomabb. A mák tökéletesen passzol hozzá. A tetején a vaníliás mascarpone krém is nagyon finom, együtt pedig bombázók! :D

Hozzávalók (az általam használt és módosított mértékegységek):
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál natúr joghurt
  • 80 gramm cukor
  • 125 gramm tejföl
  • 1 nagy tojás
  • 2 kisebb banán összetörve
  • 60 gramm mák (darált)
  • 1 evőkanál vanília kivonat
  • 150 gramm liszt
  • csipet só
  • 1 teáskanál sütőpor
A krémhez:
  • 125 gramm krémsajt (mascarpone)
  • 1 evőkanál vaj
  • 1 evőkanál natúr joghurt
  • 2 teáskanál Bourbon vaníliás cukor
  • 100 gramm porcukor
  • egy-két facsarásnyi citromlé 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hagymás bab ~vega version~

Személy szerint mindig nagy élvezettel néztem, ahogy Bud Spencer falatozta (volna) a hagymás babot a Piedone filmekben. Imádom a chilis babot, ezt az ételt pedig valahogyan hasonlónak képzeltem el. Anyukám egyik nap elújságolta, hogy hagymás babot főzött otthon a családnak. Rögtön kedvet kaptam én is és elkészítettem egy könnyed, hús nélküli verzióját. ;) 1, Vegyünk egy nagyobb fej vöröshagymát, pucoljuk meg. Karikázzuk, kockázzuk fel igény szerinti méretűre. Tegyük fel kevés olajra, pároljuk, dinszteljük meg.  2, Pakoljunk rá egy konzervnyi vörösbabot kevés levével együtt. Jöhet rá a paradicsompüré, még kevés víz igény szerint.  3, Ízesítsük sóval, borssal, ételízesítővel, kevés cukorral. A legvégén hintsük meg chilivel. Forraljuk össze, tálaljuk. Nos, ennyi volt a nagy recept. Eredetileg valamilyen húsféle vagy szalonna is kell bele, úgy "emberesebb", de lássuk be, nyár van, ilyenkor jobban esik egy könnyedebb fogás. Nekem nagyon bejött a hagymás bab, finom

Házi krémes á la Dr. Oetker

Érdekelt, hogy milyen sütit lehet összedobni a Dr. Oetker Házi krémes alapporból, ezért kipróbáltam. Bevallom, sosem csináltam még krémest, ezért úgy gondoltam, hogy kezdetnek segítséggel fogok hozzá. Lássuk, milyen lett az eredmény! ;) Recept : A krémalap hátoldalán részletesen leírják, hogy kell megcsinálni a sütit, ami nem nagy ördöngösség. Ami kell hozzá: a 300 Ft-os krémalap, egy kb. 200 Ft-os fagyasztott leveles tészta, valamint 800 ml tej. És egy robotgép. Ennyi! Alul még feltüntetem a pontos mennyiségeket is, de most lássuk, hogyan készül a krémes! Személy szerint a tipikus cukrászdai (alul-felül száraz, plusz még a krém is olyan fura) krémeseket nem szeretem. De, tudtam, hogy ez vagy azért van, mert még nem ettem házit, vagy csak rossz cukrászdákban ettem eddig. :P Tehát, sejtettem, hogy a saját gyártmány úgyis finomabb lesz, még akkor is, ha alapporból készül. Első lépésben ki kell olvasztani szobahőmérsékleten a fagyasztott tésztát. Ezután lisztezett felületen ki kel

Modenai tészta

Nemrég az Il Trenoban ettem modenai tésztát, ami ugyan csirkehússal készült, de én most a "vega" verzióját készítettem el, szerintem így is nagyon finom lett. :) Recept : Tulajdonképpen ahány recept, annyiféle elkészítési módja van a tésztának. Én kettőből gyúrtam össze a számomra legmegfelelőbbet. Alul majd jelzem a pontos adagokat, elöljáróban annyit mondanék, hogy tészta, tejszín, fokhagyma, csemegekukorica, pirospaprika és chili kell hozzá. Az Il Treno gyorséttermeiben egy wokban összeforgatják a tésztát és a szószt, nagyjából ennyiből áll a fogás, hiszen náluk már előre el van készítve minden fontosabb hozzávaló. Érdekes ez a tészta, mert úgy mediterrán és csípős, hogy közben a pirospaprika miatt (számomra) magyaros ízvilágot idéz. Első lépésben főzzünk ki fusillit, orsót vagy bármilyen olaszosabb tésztát. Tegyük félre. Az apróra vágott fokhagymát kezdjük el egy lábasban kevés vajon párolni, majd adjuk hozzá a csemegekukoricát. Kevés párolás után jöhet a tejszín